torsdag 9 juni 2011

Örter

Jag älskar verkligen att odla mina egna örter! Idag växte min samling till: Mejram, oregano, mynta och citrontimjan! Blir alldeles pirrig när jag går ut på balkongen och ser allt som växer! Det finns där ute är förutom örterna: sockerärtor, morötter, tomater, chili (två olika sorter) basilika, citronmeliss. Min dröm är ju att bli självförsörjande, att kunna gå ut i min trädgård och plocka det som ser fint ut. Inte behöva åka till Ica för mina grönsaker. Jag skulle även vilja ha hönor och lamm eller nått! Så att köpa en gård, lagom stor är något som jag kommer kämpa för!
Sen på den gården vill jag ha solpaneler och eget reningsprocess för vatten. Ett eco hus helt enkelt!

Nutid da, jag är fortfarande förkyld som ett..ähm jag kallar mig för en bobba, så känns det. Jag ska jobba helgen, inte mig emot så för vi får ju högtids OB (tackar). Jag ska iaf låtsas att jag är frisk, får se om det funkar!
Nästa vecka har jag och min kärlek 1½ års dag. Jag kommer få min present idag redan <3 jag kommer att ta en bild sen senare på vad jag får, men den är så fin (jag fick välja vad jag ville ha) och har en stor betydelse. Jag är inte van med att få gåvor från mina pojkvänner. Kanske nån gång i min tonårstid men som vuxen, inte alls. Så att Daniel ville göra det betyder mer än ord kan förklara, jag känner mig så speciell.
Förhoppningsvis ska vi gå ut och käka middag nånstans, det kommer vara min present till honom! Jag vet precis vart jag ska ta honom, men det är en hemlis!

Inga kommentarer: