onsdag 15 juli 2009

Sia

Min älskade katt Sia har ramlat från balkongen...
Har plasthönsnät så att katterna kan vara ute på balkongen, vilket de är ofta!
För två dagar sen så ringde min mobil när jag var på jobbet, det var en kvinna som sa att hon var granne till mej och att min katt låg skadad under balkongen..! Min första reaktion var att det är inte MIN katt, min balkong är ju nätad och trygg men sen beskrev hon henne och jag förstod att det var Sia! Jag rusar ut ur kontoret på halt ny torkat golv och rasar hårt, och börjar gråta. Inte för att det gjorde ont men för att nu förstod jag allvaret i samtalet. Springer hem, bor ju 7 min från mitt jobb. Upp i lägenheten och ropar på Andreas om han vet var Sia är, han har ingen aning. Så jag springer ner och ut under balkongen, ingen katt! Gråter och försöker ropa på henne men förstår att jag kommer inte hitta henne. Så där står jag och paniken sprider sig, vem ringer jag?..vem kan hjälpa mej?.. Mitt i allt kommer en man, vaktmästarn och frågar om jag letar efter en skadad katt? Ja!! För i helvete. Han pekar på en taggbuske och säger att det ligger en liten katt där, skadad. Han såg den när han skulle klippa busken och valde att låta den vara..! Jag hoppar in i busken och ja..där är hon! Livrädd och skadad. Så jag tar hem henne och undersöker henne, bakbenet blöder och hon haltar samt chockad. Bäddar ner henne i hennes gömställe och ringer Andreas mamma, min pappa, veterinären med frågan hur gör vi nu? Veterinären sa avvakta låt henne vila och se hur hon mår om ett par timmar.
Hon mår bättre, det går sakta men hon vilar mkt och vill vara ifred men låter mej klappa och mysa med henne, hon haltar men hon hoppar upp till fönstret för att njuta av morgonsolen och hon äter om jag ger henne!
Hon är ju mitt hjärta, för hon är speciell och udda. Så dessa dagar har varit hemska. Sen gjorde inte att jag ramlade på min "dåliga" sida saker lättare, så vi båda vilar tillsammans!

1 kommentar:

Maria sa...

Usch..:-( stackars kissemiss.. och dig.. vilken panik det måste ha utlöst för dig.. hoppas hon blir bättre..kram