torsdag 22 januari 2009

Torsdag, det var idag det!

Satt och prata med en arbetskamrat idag. Han kände sig lite bekymrad över mitt liv på nått sätt, han hade fått känslan att jag har mkt runt mej. Vilket är alldeles riktigt. Han berätta om en tankeställare som han fick för ett par år sen av en man. Om en person är sån att han/hon är är öppen, varm och omhändertagande så blir det att energitjuvar flockas runt den. Varför blir det att år efter år så finns dessa energitjuvar runt personen, varför tröttnar den inte och ber dem dra? Jo hade mannen tyckt, den personen som är omhändertagande är i sorg. I andra människor så ser den samma sak som gör ont i sig själv och försöker heala dem och på så sätt bli healad själv. Detta är helt normalt och kan vara nyttigt om det gäller en person under en liten tid men när det är flera och det går år så är det inte längre nyttigt utan sorgen blir ju större efter som person läker inte sina egna sorger.
Låter kanske flummigt men fan i mej att jag kände igen mej. Så nu sitter jag och funderar på: Vad gör jag nu? Hur bryter jag detta?
Senaste tiden har jag känt alldeles tom, förutom när jag är på praktiken men annars är jag som en tom zombie..vad gör jag nu?

Lägger till ett par grejjer:
Jag har jätte fina människor i mitt liv oxå! Mina positiva joner som jag kallar dem. Allt är inte skärseld heller. Och dessa personer ger tillbaka, är tacksam för det man gör och ser mej för den jag är.

Nu ska jag jävlar mej ta mitt körkort, öppnar ett sparkonto och nu ska allt som blir över in där!!

Inga kommentarer: