lördag 18 april 2009

8/8


Jag är vålnaden!

Grejen är inte så komplicerat, grejen är.
Det känns som rätt uttryck. Och jag tycker om grejen!

Slutklämmen på skolan, massor helt plötsligt att göra. Projekt, redovisning, hemtenta. Jobba ihop pengar så man klarar glappet imellan man börjar jobba och man får lönen. Det är en kort period så man ska inte klaga allt för mkt, det är ju slut sen. Ut i finanskrisen i go.
Jag har utvecklats själv mkt under utbildningens två år, är inte samma Sara som började. Och konstigt vore annat.

Har fått tänka på mina egna värdering denna vecka, vart jag står och hur hårt ska man egentligen hålla fast vid dem? Jag känner att beslut jag tog för två år sen att utesluta vissa människor i mitt liv var alldeles rätt. Så som de behandlade människor kan inte jag stå bakom, vi delade inte samma värderingar helt enkelt. Jag vill inte ha dem i mitt liv, de har inget med de att göra. Ändå har de nästlat sig in *sigh*


Jag är våldnaden

1 kommentar:

Maria sa...

:-) Nu har jag hittat hit.. och kul att läsa din blog sara. Du har många kloka ord mellan varven. Känner att ditt senaste är välbekant med hur man själv känner sig...

På återseende

kraaaaaam